Najlepsze praktyki wellbeingowe w obszarze RELACJE

Czy wellbeing zaczyna się w pierwszym dniu pracy?

Dla North Food Polska S.A. właściciela marki North Fish oraz John Burg zdecydowanie nie. Odpowiadamy na potrzeby potencjalnych pracowników już w trakcie procesu rekrutacji. Jaki cel nam przyświeca? Chcemy budować poczucie zaufania, niezwykle ważne w partnerskich relacjach. Zaczynamy je budować zanim jeszcze Kandydaci staną się członkami naszego zespołu, aby później łatwiej było je pielęgnować. Zapewniamy im poczucie komfortu w stresującym okresie poszukiwania właściwego miejsca pracy. Miejsca zbieżnego z wartościami, które są dla nich ważne. W naszej komunikacji z przyszłymi pracownikami odpowiadamy na wiele pytań czy wątpliwości. Zwłaszcza jeżeli mamy do czynienia z ludźmi bardzo młodymi, stawiającymi swoje pierwsze kroki na rynku pracy, czasem nieco zagubionymi, reprezentującymi pokolenia, dla których bardziej naturalne jest używanie portali społecznościowych i komunikatorów z nimi związanych, niż bezpośrednia rozmowa.

Jak tego dokonujemy?

Nasza wiedza pochodzi od naszych pracowników, uczymy się nieustająco i z wielkim zaangażowaniem oraz pokorą, aby stworzyć Personę, do której będziemy kierować przekaz. Szukając, np. Pracownika Restauracji dopasowujemy się do formy przekazu, jaki preferują ludzie bardzo młodzi. Umieszczamy komunikaty w miejscach najczęściej przez nich odwiedzanych, korzystamy z popularnych aplikacji mobilnych, które z dużym prawdopodobieństwem mają zainstalowane na własnych telefonach. Dopasowujemy się do ich potrzeb, oczekiwań co do pracy i ich stylu życia. Zmieniamy się razem z rzeczywistością, która nas otacza i wychodzimy jej naprzeciw.

Pokazujemy kim jesteśmy i jak wygląda nasza kultura organizacyjna. To ważne dla potencjalnego Kandydata, aby znaleźć pracę w firmie, w której będzie czuł się dobrze. Możemy oczywiście w ogłoszeniach napisać, jakie dodatkowe korzyści oferujemy i to robimy, ale wszyscy doskonale wiemy, że benefity to nie wszystko. Dlatego chcemy, aby w naszym przekazie było więcej nas, np. w North Food panują relacje partnerskie – to jedna z naszych wartości. Wszyscy, niezależnie od wieku i stanowiska, mówimy sobie po imieniu. Jeśli Kandydaci wyrażają na to zgodę, w taki sam sposób zachowujemy się w trakcie rekrutacji, to od razu skraca dystans i wprowadza luźniejszą atmosferę. Tę i wszystkie pozostałe kluczowe wartości umieszczamy w ogłoszeniach. Daje to możliwość porównania naszych wartości z tym, co jest ważne dla nich już w momencie aplikowania, zanim rozpoczną pracę. Wartości, którymi się kierujemy w pracy zostały stworzone przez naszych pracowników, to oni decydowali o tym, co powinno się tam znaleźć, dlatego są dla nas szczególnie cenne.

Stawiamy oczywiście na autentyczność i szczerość. To o czym mówimy w trakcie procesu, co obiecujemy, znajdą po przekroczeniu progu naszej firmy. Wiemy, że pięknie przystrojona brama, za którą zobaczą zupełnie inną rzeczywistość spowoduje utratę zaufania, a jego odzyskanie jest niezwykle trudne. Dlatego budowanie wizerunku zaczęliśmy od zmian wewnątrz organizacji. Najpierw zapytaliśmy naszych pracowników, co jest dla nich ważne w Badaniu Zaangażowania Pracowników North Food, a potem zaczęliśmy wdrażać w życie poszczególne działania, łącznie ze zmianą stylu przywództwa. Jesteśmy zatem pewni, że przekaz, który kierujemy do potencjalnych członków naszego zespołu jest spójny z tym, co mówią o nas nasi pracownicy: “W North Fish najważniejsza jest praca zespołowa, która moim zdaniem może być stawiana innym za wzór do naśladowania. Zawsze można liczyć na pomoc współpracowników, a nowe osoby dostają naprawdę duże wsparcie od całej załogi, aby mogły wdrożyć się w system naszej pracy.”

Nasze ogłoszenia są zindywidualizowane, ponieważ cenimy sobie różnorodność. Kierując przekaz do przyszłych pracowników informujemy ich z kim będą pracować. Szukając, np. Kierownika Restauracji potencjalni Kandydaci nie tylko dowiedzą się, jaki jest konkretny Kierownik Regionalny, ale też zobaczą jego autentyczne zdjęcie.

Doskonale wiemy, że kupowanie gotowych zdjęć stockowych nie pomaga autentyczności, a raczej powoduje zmęczenie poprzez promowanie wielu firm tymi samymi twarzami. Jesteśmy ambasadorami marki North Food, dlatego budujemy jej wizerunek swoim własnym. Pracownicy są dla nas bardzo ważni, zgodnie z wypowiedzią Prezesa Zarządu Szymona Adamczuka „Za sukcesem Firmy zawsze stoją Ludzie!” więc chcemy, aby w taki sam sposób poczuli się również Kandydaci.

Autor: Agnieszka Adamska, HR Business Partner w North Food S.A.